Avui ha vingut l’Anna Prat per explicar-nos el projecte que tenen preparat a Les Esplanes per fer una educació secundaria alternativa basada en l’aprenentatge diferent sense deures i sense haver de memoritzar tantes coses. Així l’alumne aprèn per l’experiència i el raonament.

Avui volem parlar d’educació alternativa, per això hem posat aquesta cançó. Perquè, el nostre sistema educatiu es el més adient pels nens? per formar els que seran adults del futur? O només prepara els treballadors del futur? més totxos per mur. Així molta gent reclama que els nens es dediquen massa a memoritzar dades i dates però no ens ensenya a pensar per nosaltres mateixos.

Un altre tipus d’escola son les escoles alternatives. N’hi ha 500 a Espanya, gairebé totes privades i sense ànim de lucre, i ensenyen segons diverses metodologies, diferents de la tradicional. Comparteixen una filosofia comuna de que els alumnes tinguin una participació molt activa a l’aula i que hi hagi molta permeabilitat amb l’exterior. Coincideixen en oferir una formació més pràctica i participativa i en buscar que l’educació es faci amb contacte amb l’exterior de l’aula, amb les famílies i l’entorn.

Les Esplanes

Espanya es un dels països amb més fracàs escolar. L’informe PISA segueix col·locant a Espanya com un dels països on els alumnes estan pitjor preparats per la vida real. Però això es bo o dolent? Perquè nosaltres aviat relacionem fracàs escolar amb fracassar després a la vida i no es així, ni tant sols podem dir que fracàs escolar estigui relacionat amb ser poc intel·ligent.

Sabeu que tenen en comú Albert Einstein, Thomas Alva Edison, George Washington, Winston Churchill, Walt Dinsey, Charles Darwin amb Steve Jobs? Sí, que tots ells van fracassar a la escola. Al Thomas Edison fins i tot, el van fer fora i la seva mare es va haver d’encarregar de la seva educació. Què hauríem de fer amb aquestos professors? No hauríem de fer-los fora a ells? Pot continuar donant classes un professor que va dir-li a Einstein que es un inútil?

Direu que tot això fa molts anys i que la cosa ha canviat des d’aleshores. Per desgracia no, podríem haver ficat noms actuals com exemples però no son tan coneguts. De fet, les associacions de mares de nens superdotats sempre es queixen que el sistema educatiu no està preparat pels seus fills i acaben frustrant als que podrien ser les grans ments del futur.
Tots recordem quan anàvem a classe que havien alguns alumnes que sempre estaven castigats al passadís i que ho suspenien tot, no perquè fossin tontos, perquè eren rebels, incapaços d’estar quiets i callats a classe. Aquest era el seu principal problema.

Les Esplanes
Si ens parem a pensar, no els hi ha anat malament a la vida (Al menys els que jo m’he trobat) perquè eren gent treballadora i amb empenta malgrat no saber-se estar quiets a classe. Per altra banda, els que treien excel·lents a tot, tampoc els hi ha anat millor a la vida. Llavors, quina es la funció de l’escola? Això els hi preguntarem als nostres convidats d’avui.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
A %d blogueros les gusta esto: